Τα παιδιά αντικρίζουν τη ρομποτική με ένα μείγμα περιέργειας, ενθουσιασμού και φαντασίας. Για αυτά τα ρομπότ δεν είναι απλά μηχανές, αλλά συχνά φίλοι, συνεργάτες ή ακόμα και μαγικά πλάσματα.
Τα παιδιά έλκονται από την κίνηση, τους ήχους και τα φώτα των ρομπότ. Θέλουν να τα αγγίξουν, να τα εξερευνήσουν και να μάθουν πώς λειτουργούν. Θέλουν να μάθουν τι μπορούν να κάνουν τα ρομπότ, ποια είναι τα “ταλέντα” τους και πώς μπορούν να τους βοηθήσουν.
Γι’ αυτό και εξάλλου κάνουν πολλές ερωτήσεις για τη ρομποτική, θέλοντας να κατανοήσουν την τεχνολογία που κρύβεται πίσω από αυτά.
Πολλές φορές τα παιδιά βλέπουν στα ρομπότ ό,τι θέλουν να δουν. Μπορεί να τα φανταστούν ως ήρωες, φίλους, δασκάλους ή ακόμα και κατοικίδια. Δημιουργούν ιστορίες και παιχνίδια με τα ρομπότ, αφήνοντας ελεύθερη τη φαντασία τους, ή ακόμη άλλες φορές εμπνέονται από τη ρομποτική για να γράψουν ιστορίες, να ζωγραφίσουν ή να φτιάξουν κατασκευές.
Βέβαια ορισμένα παιδιά μπορεί να φοβούνται τα ρομπότ, ειδικά αν είναι μεγάλα ή θορυβώδη, ή ακόμη μπορεί να νιώσουν απογοήτευση αν δεν καταφέρουν να κατανοήσουν ή να ελέγξουν ένα ρομπότ.
Σε γενικές γραμμές η ρομποτική μπορεί να αποτελέσει ένα πολύτιμο εργαλείο για την ανάπτυξη των παιδιών διότι μέσα από αυτή τα παιδιά μπορούν να αναπτύξουν την κριτική σκέψη και την ικανότητα επίλυσης προβλημάτων, να εργαστούν σε ομάδες, να αξιοποιήσουν τη δημιουργικότητά τους και να προετοιμαστούν για το μέλλον, όπου η ρομποτική θα παίζει ολοένα και μεγαλύτερο ρόλο.
Συμπερασματικά η ρομποτική μπορεί να αποτελέσει ένα συναρπαστικό και εκπαιδευτικό εργαλείο για τα παιδιά όπου μέσω αυτής μπορούν να αναπτύξουν σημαντικές δεξιότητες, να καλλιεργήσουν την φαντασία τους και να προετοιμαστούν για το μέλλον.