Το πιστοποιητικό γλωσσομάθειας είναι ένας στόχος που ξεκινάει από μικρή ηλικία και στην πορεία αυτή υπάρχουν διάφοροι παράγοντες που επηρεάζουν, άλλες φορές θετικά και άλλες αρνητικά ως προς την επίτευξη αυτού του στόχου.
Σ΄ αυτήν την διαδρομή γονείς, δάσκαλοι και μαθητές καλό είναι να αναγνωρίζουν τους παράγοντες που πολλές φορές καθορίζουν τον βαθμό επιτυχίας του στόχου προς το πτυχίο.
Το προφίλ του μαθητή παίζει σημαντικό ρόλο, δηλαδή κατά πόσο μελετάει, αν αντιμετωπίζει δυσκολίες, πράγματα που επηρεάζουν την απόδοσή του. Εξίσου σημαντικό είναι και το οικογενειακό περιβάλλον του μαθητή. Εάν ενθαρρύνουν το παιδί και το στηρίζουν όπου χρειάζεται.
Σαφέστατα μεγάλο ρόλο έχει και ο δάσκαλος, κατά πόσο είναι κατάλληλος, αν αγαπάει αυτό που κάνει, εάν είναι ενήμερος για τις εξελίξεις στη μέθοδο διδασκαλίας του επαγγέλματός του. Η παιδαγωγική μέθοδος των διδασκόντων αποτελεί ένα σημαντικό εργαλείο που βοηθάει στο να παραχθεί το κατάλληλο μαθησιακό περιβάλλον.
Επίσης ο ρόλος των μέσων διδασκαλίας καθορίζει το ενδιαφέρον του μαθητή μέσα από ευχάριστα και αποτελεσματικά βιβλία, εικόνες και ήχους, εφαρμογές, διαδραστικούς πίνακες, όλα μπορούν να βοηθήσουν στην παρακίνησή του.
Ακόμη η ειλικρινής και έγκυρη ενημέρωση των γονέων είναι πολύ σημαντική ώστε να εντοπίσουν τυχόν προβλήματα και να οδηγηθούν σε συνεργασία με τον δάσκαλο στην επίλυσή τους.
Συνεπώς με βάση τη σωστή εφαρμογή όλων των παραπάνω παραμέτρων κάποιος μαθητής μπορεί να οδηγηθεί στην επιτυχία και την απόκτηση του τίτλου γλωσσομάθειας ή αν γίνουν αρκετές παραλείψεις και δεν δοθεί η κατάλληλη προσοχή, να μην καταφέρει να επιτευχθεί ο στόχος. Το μυστικό σε κάθε περίπτωση για να υπάρξει ένα θετικό αποτέλεσμα είναι η συνεργασία όλων μαζί γονιών, μαθητών και δασκάλων.
Πηγή εικόνας: pikist.com


